Felmérés bizonyítja: a fősodratú média elsődleges célja nem a profit

COMPACT ONLINE

Mindenki tudja, hogy a „tarka”  fősodratú média újságírás színtelen egyenkásából áll, aki a Die Zeitot, a Sternt, a Spiegelt, a Frankfurter Allgemeine Zeitungot, a Süddeutsche Zeitungot és más lapokat olvassa.

És hiába keresi a hajdanában meglévő különbségek maradékait.

Nem véletlen.

17 országból való 332 újságírót kérdeztek meg. A Baseler Zeitung közölte az eredményt.

Ezek szerint a legtöbb újságíró ideológia baloldali-zöld, amit a feminizmus követ. Vagyis a szerkesztőségekben háromszor annyi zöld ül arányait tekintve, mint a lakosság esetében.

A harmadik helyre a szociálliberalizmus került, majd jött a kommunizmus és a „pro-Európa” (értsd: pro-EU) állásfoglalás. E három ideológiát háromszor annyian vallották maguknak arányaikban, mint a lakosság esetében.

/Ha a médiumokat tulajdonló konszerneket valóban a pénz érdekelné, a lapok tele lennének jobboldali újságírókkal. Őket valami más érdekli./

Megosztás: