Ma volt három éve, hogy a Charlie Hebdo szerkesztőségébe behatoltak és tizenkét embert lelőttek.
Néhány nappal később két millióan meneteltek Párizsban és világszerte ömlött a szolidaritás, a „Je suis Charlie” mottó jegyében. Írja a Euronews angol nyelvű szolgálata.
A gyilkolás után kiadott szatirikus magazint 7 millió példányban adták el.
Mára a gigantikus példányszám lezuhant. Az akkori 60 millió euró helyett 2016-ra már csak 19 millió lett a jövedelem. Közben évente 1,5 millió euróba kerül a biztonsági szolgálatuk.
/A cikk nem említi, hogy jelenleg mennyi a példányszám./
A Charlie Hebdo egyik újságírója, Guillaume Emer elmondta, „Franciaország elfordult a Charlie-tól, miután azt jelképpé emelte… Bámulatos, hogy az ország nem nagyon támogat bennünket. Azt akarták, hogy angyalok legyünk. Egyáltalában nem vagyunk azok.”
/Va te faire foutre, Charlie/