A budapesti Soros-egyetem tovább folytatja aljas játékát a világ közvéleménye megtévesztésével.

Míg saját egyetemi diákcsalogató honlapján  angol nyelven 17 pontban foglalja össze, hogy a magyar kormány az égadta világon bármit tehet törvényeivel, a CEU teljesen változatlanul fogja tovább folytatni működését Budapesten, addig ezzel egy időben világszerte beszennyező hadjáratot folytat a magyar kormány ellen azt hazudva, az egyetemet a kormány bezárással fenyegeti. Most ezt magyar idő szerint nem sokkal éjfél előtt az amerikai félközszolgálati NPR adó kürtölte világgá, és azt máris több médium átvette. Az adó budapesti keltezésű tudósításában Békés Gábor, az egyetem egyik hallgatója a kínai kulturális forradalomhoz hasonlítja azt, amit az egyetemmel a kormány csinál, és hozzáteszi, de embereket azért még nem hurcolnak el. A tudósító idéz egy másik diákot is, aki szerint az Orbán-kormány CEU-ellenes támadásai miatt nehéz már a tanulás.

Szemben a hazai balliberális sajtó őrjöngően irracionális, magyar érdekeket gyülölő kirohanásaival, a hétvégi és ma reggeli külföldi sajtó, beleértve az amerikai fősodratú sajtót, igen nagyra értékeli a huszonegyedik század legnagyobb globális együttműködési projektjét, az Új Selyemút tervet és a hét végén Pekingben ennek kapcsán rendezett csúcstalálkozót, amelyen Hszi Csin-ping kínai elnök meghívására megjelent az ENSZ főtitkár, Putyin orosz elnök és Orbán Viktor magyar miniszterelnök is.  A találkozót értékelve az amerikai Walt Street Journal egy amerikai elemzőt idézi, aki kijelentette, a világon nincs sok nagyravágyó nemzetközi jövőkép, de annyi biztos, hogy az Egy Út Egy Övezetként is ismert Új Selyemút gigaprojekt közéjük tartozik. Megállapítja, a földrészeket összekötő vasúti és hajóutak lényegesen meggyorsítják az áruk szállítását mindkét irányban és jelentősen egyszerűsítik a vámkezelést is és az így minden résztvevőnek előnyös. A cikk megszólaltatott egy kínai autókereskedő cég vezetőjét is, aki elmondta, egy Mazerátikkal és Mercedes-Benz autókkal teli konténer Hollandiából Kínába szállítása vonattal konténerekként csupán ezer dollárba kerül és vevőinek tíz hét helyett 3 héten belül érkeznek meg türelmetlenül várt járműveik.

 

Megosztás: