Tisztelt Miniszter Úr!
Egy munkatársa szánalmas akcióhoz folyamodott. Letiltott az Ön sajtóhivatala e-mail fogadási lehetőségéről.
„Visszautasítva” („Rejected”) jött vissza onnan egy olyan e-mail, amelyben meg kívántam hivatalukkal osztani egy információt egy Soros-szervezet itteni működéséről, amelynek sajtóbeli felhasználása annak egyértelműen hitelesített hátterének hiánya miatt sajnos nem lehetséges.
Szegény letiltó egyébként nyugodtan felhívhatott vagy írhatott volna, hogy Önt unortodox módon feltett kérdéseim annyira zavarják, mintha egy Elek Istvánba oltott, korábban szintén fideszes kegyekben fürösztött Hont András lennék az ötödik hatványon, Csuhaj Ildikóval megspékelve.
De ő a blokkolás mellett döntött.
E miatt kerekedett roppant jókedvemben kérdésemet kivételesen egy picit hosszabban fogalmazom meg.
Az első Orbán-kormány idején volt egy Országimázs Központ, amely Magyarország kedvező bemutatásával foglalkozott. És így komoly liberális támadásnak volt kitéve.
Ma, amikor már tanultak a liberálisok kritikájából, e téren is ellenségeiket árasztják el hatalmas közpénzekkel, akik igyekeznek a rólunk általuk a már amúgy is a lehető legelőnytelenebbnek kialakított képet még rosszabbá tenni.
Ez most Mundruczó Kornélnak sikerült közpénzen forgatott, Jupiter Holdja című, Cannes-ban bemutatott filmjével.
A filmben a szerb-magyar határon egy „kegyetlen” (The Guardian) magyar határőr szitává lövi a zöldhatáron átkelni akaró szíriai menekültet.
A film még azt a mérhetetlen korrupciót is bemutatja, amelyben ott úszkálnak ezek a magyarok.
A Mundruczót közpénzzel elárasztók tökéletesen tisztában vannak azzal, mit követtek el. Az M1-nek a május 20-i esti Híradójában az erről szóló beszámolóból épp az maradt ki, hogy hol lőtték le a migránst. Nyilván a magyar nézőket ez nem érdekelte.
Mundruczó filmjének finanszírozásáról közvetlenül döntő Andy Vajna úr TV2-jének Cannes-ba küldött sportriportere sem a lelövést, se a határt, se a magyar rendőrt nem említette.
Ami nyilvánvaló önkritika.
Amit nem egészen értek: mennyit veszített volna a film „művészi erejéből”, ha egy menekültet a görög, spanyol, netán amerikai, sőt izraeli határ/fal/kerítés közelében lőnek szitává?
Kedves Lázár úr, ha holnap egy napra ellenségévé válok, átutalnának nekem egy húszast?