MTI évköszöntő: álhírrel rúg bele hatalmasat a magyar kormány védelmét deklaráltan élvező közel-keleti keresztényekbe

A történet: tegnap a Reuters brit hírügynökség érdekes hírt közölt arról, hogy „Szombaton palesztin keresztények megdobálták a jeruzsálemi görög ortodox pátriárka kocsiját annak a megszállt Ciszjordániában történt látogatása alkalmával azért, hogy tiltakozzanak, amiért az egyház úgy döntött, földet ad el zsidó csoportoknak”. https://www.reuters.com/article/us-israel-palestinians-religion/palestinians-attack-car-of-greek-patriarch-in-protest-against-land-deals-idUSKBN1EV0H2

A cikket kinyomtattam és azt a szemlézésre váró anyagok közé tettem.

Minthogy igyekszem olyan külföldi cikkeket szemlézni, amelyek máshol magyarul még nem jelentek meg, a kulcsszavakat beütve a keresőgépbe, megdöbbenve láttam, hogy a 888.hu-n a következő címmel került ki:

https://888.hu/article-palesztinok-tuntettek-keresztenyek-ellen-betlehemben

Nem akartam hinni a szememnek. A cikk alatt ott állt a forrás: MTI. A szövegben pedig egyetlen szó sem arról, hogy e palesztinok keresztények voltak.

Rámentem az MTI honlapjára. Nulla találatot adott ki, ami azt jelenti, hogy a kérdéses riport nyilván csak az előfizetőknek hozzáférhető.

Mivel a Google keresőben két találat volt, megnéztem a másikat.

Az a minden szempontból kiváló, tárgyilagos Orientalista.hu portálra vezetett, ahol ezzel a korrekt címmel volt olvasható:

http://orientalista.hu/a-palesztin-keresztenyek-tamadtak-meg-az-izraellel-egyuttmukodo-jeruzsalemi-patriarka-konvojat-videok/

Vagyis, a Magyar Távirati Iroda azzal köszöntötte az új évet, hogy a legaljasabb módon kíván tomboló gyűlöletet kelteni a közel-keleti keresztények ellen, akiket ugyanaz a kormány kíván védeni és támogatni, amely az MTI-t, ezt a balliberálisokkal súlyosan terhelt intézményt tartja el.

Még megjegyzem: noha, mint említettem, nem láttam magának az MTI-nek a jelentését, azt nehezen tartom elképzelhetőnek,  hogy a 888.hu szerkesztői értelmezték át 180 fokkal az MTI szövegét.

Most már tényleg kérdés, meddig tűrjük el ennek a naphegyi távirati irodának 2010 után is változatlan irányultságát, amelyet korábban Vincze Mátyás elnök szabott neki.