Miért hallgatjuk el, hogy a Belgrád-Budapest tehervonat szerbiai szakaszát 200 km/óra sebességre építik?

MAGYAR SZÓ

https://www.magyarszo.rs/hu/3537/gazdasag/174909/200-zal-sz%C3%A1guldhat-a-vonat.htm

Kérdés Lázár Jánoshoz kormányszóvivőhöz és a teljes hazai sajtóhoz:

Mi az oka annak, hogy a szerbek hajlandóak annyi pénzt befektetni a korszerűsítendő Belgrád-Budapest vasútvonalba, hogy azon a tehervonatok a szerbiai szakasz nagy részén nem 160 km/óra, hanem 200 km/óra sebességgel tudnak majd haladni?

Miért titok ez?

Ez nem felelősségre vonás, hanem újságírói kérdés. Amire szokás szerint válasz nem érkezik. A hallgatással kifejezett gyávaság azonban nem helyettesíti a gondolkodást és érdekeink józan mérlegelését.

Az alábbiakban a vajdasági lap mai cikkének teljes szövege olvasható:

200-zal száguldhat a vonat

 

Megkezdődnek a Belgrád–Budapest gyorsvasút szerbiai munkálatai az Ópázováig terjedő szakaszon

 

Kiemelt szerepet kapott a Belgrád és Budapest közötti gyorsvasút projektuma a Kína és 16 kelet-közép-európai ország gazdasági és kereskedelmi fórumán Budapesten, hiszen az első közös háromoldalú, Kína, Magyarország és Szerbia között megvalósuló nagy infrastrukturális projektumról van szó.

A vasútvonal szerbiai szakaszának megépítése közel 2 milliárd dollárba kerül. A projektum keretén belül holnap indulnak el a munkálatok a Belgrád központi megállója és Ópázova közötti szakaszon. A teljes felújításnak köszönhetően Belgrád és Batajnica között 120 kilométeres óránkénti, majd Ópázováig 200 kilométeres óránkénti sebességre növelik a vonatok gyorsaságát. Egy 35 kilométeres szakaszról van szó, melynek felújítását a China Railways Inrternational és a China Communications Construction Company végzi, ez a rész 350 millió dollárba kerül.

Orbán Viktor magyar kormányfő az egyik leglényegesebb projektumnak nevezte a Belgrád–Budapest vasútvonal felújítását és bejelentette, hogy magyar oldalon is megjelenik ma a vasútvonal kínai finanszírozással történő felújítására vonatkozó közbeszerzési felhívás.