POLITICO: Jöjjön Gulyás „Marci” polgári engedetlensége!

 

Rettegésének adott hangot vezető cikkében a Washington Post nevű amerikai lap, amiért Európában a populisták térnyerése nem csak múló divat, hanem amiért e populisták hosszú távú tartózkodásra rendezkedtek be. Az osztrák és cseh választások nyomán a politikai fősodratba masírozó populisták dobpergése felerősödött az elmúlt héten, írja, hozzátéve, hogy idén gyakorlatilag minden európai választáson a középbal pártjai súlyos vereséget szenvedtek, és a munkásosztályhoz tartozó szavazók tömege mozdult a szélsőjobb felé.

Az 1956-os magyar forradalom alkalmával az amerikai Politico brüsszeli kiadásában Lili Bayer, e lap és a Forward, az amerikai zsidóság vezető lapjának budapesti tudósítója hatalmas terjedelmű cikkben ad hangot annak a reménynek, hogy Gulyás Márton vezetésével megindul a polgári engedetlenség az „Orbán rezsim” ellen. A cikkből megtudható, hogy Gulyás Mártont Marcinak becézik és hogy hétpecsétes titok az, amit terveznek az Orbán-rezsim ellen október 23-ától kezdődően, ha nem változtatnak a választási rendszeren.

A német Die Welt napilap „Háború vagy béke? Spanyolország legnagyobb szakítópróbája címen azt írja, ha Katalónia nem lesz integrálható oly módon, mint ami a katalánokat boldoggá teszi Spanyolország részeként, akkor a spanyol egység elveszett”.

Ugyanerről a témáról írva a vezető ír lap, az Irish Times azt emeli ki, hogy Mariano Rajoy spanyol miniszterelnöknek engednie kellett volna a katalánokat szavazni, hiszen korábban még egyértelmű volt a többség függetlenség elleni állásfoglalása, de ezzel Madrid pont az ellenkezőjét érte el.

A cseh Andrej Babis választási győzelme csapást jelent Jean-Claude Junckerre, az Európai Bizottság elnökére, aki azt szeretné, ha a Brexit után valamennyi uniós ország csatlakozna az euroövezethez, amit Babis nem akar, jelenti a korábban már idézett Politico.

A cseh miniszterelnöki szék várományosa ugyanakkor a Reuters hírügynökségnek kijelentette, hogy nem akar szélsőséges pártokkal kormányozni és a visegrádi négyeken kívül is kíván új szövetségeseket találni.

„Hasznos idióták? Soros prágai lobbistái a Russia Todaynek nyilatkozókat vették tűz alá” címmel az orosz globális tévéhálózat arról számol be, hogy egy Soros, az EU és az amerikai kormány által pénzelt prágai alapítvány az ezen orosz tévének nyilatkozó 2327 személyt hasznos idiótának nevezte, amiért megszólaltak benne, ugyanis e tévét a magát „Európai értékeknek” nevező lobby csoport a Kreml szócsövének nevezi.