A Lidl leoperálta a keresztet a kupoláról

BREITBART

A Lidle nevű német szupermarket óriás megretusálta a görögországi Szantorini szigeten lévő ikonikus Szent Anasztáz templom fotóját, amely egyes termékein szerepel. „Csak” az épületet ékesítő kereszteket tüntette el.

E képek voltak például a görög módra készült Eridanous joghurt csomagolásán. De ugyanúgy ott volt a fotó a fetasajton, a musszakán és a pisztácia diótermékeken.

A szovjet időkre emlékeztető cenzúrát végző Lidl szóvivője elmondta: „Kerüljük a vallási jelképeket, mert nem akarunk kirekeszteni semmilyen vallásos hitet”.

Hozzátette: „Olyan cég vagyunk, amely tiszteletben tartja a sokszínűséget és ez magyarázza csomagolásaink mintázatát”.

Hogy a keresztény imaházakról a keresztény ikonográfia eltávolítása miért „a sokszínűség” tiszteletben tartása, érthetetlen, jegyzi meg a jobboldali amerikai Breitbart.

Ez a hír nem sokkal azután érkezett, hogy kiderült, az Aldi az angliai Northamptonban lévő üzletében tanácsolta vevőinek, ne menjenek szeszesitallal azon pénztárhoz, amelyet egy muzulmán kinézetű alkalmazott kezelt.

/És egy nem igazán szubjektív megjegyzés: a bicskei Lidl mintegy két éve szisztematikusan „butítja” le áruválasztékát annak ellenére, hogy a statisztikai adatok szerint az emberek – azaz vásárlók – keresete nő. Nyilván nem ez az egyetlen a láncban, amelyik ezt teszi./