XINHUA
Lélegzetállító tájakon és veszélyeken halad majd az a vágány, amelyet kínai mérnökök és szakemberek terveznek, illetve valósítanak meg, amikor megépítik a világ legnehezebb vonatpályáját.
A Szecsuán tartomány -Tibet vasútvonal lesz a második pálya, amely a tibeti autonóm térsége felé viszi az utasokat. A vonal a Csing-hai-Tibet fennsík észak-keleti részén halad át, ami a világ geológiailag legaktívabb térségeinek egyike.
A hegyekben bekövetkezhető katasztrófák elkerülésére létrehozott tudományos és műszaki támogató csoportot vezető Ju Jong, a kínai tudományos akadémia egyik tagja elmondta, hogy a Szecsuán-Tibet vasútvonal építésének és működtetésének a világ legnagyobb kockázatait kell legyőznie.
A vonat a „világ tetejére”, azaz több mint 4400 méter magasságba megy fel.
A pálya több mint 80 százaléka alagutakból és hidakból áll majd.
A vonatnak összesen 16 000 métert kell kapaszkodnia felfelé, ami a kétszerese a Mount Everest magasságának..
Ez lesz a vonatépítés történetének legnehezebb szuperprojektje, mondta Hia Lie, a China Railway Eryuan Engineering Group egyik vezető mérnöke, hozzátéve, a pálya olyan lesz, mint egy hatalmas hullámvasút, amely hegyek és kanyonok kockázatos területén halad.
Az építkezés a tervezett pályaszakasz két végén máris megindult.
A tervezett üzembeállítás időpontja jövő június. Az utazási sebesség óránként 160 és 200 km között változik majd.
A Csengdu városból Lhasszába vivő út a jelenlegi 48 óra helyett 13 óra alatt lesz megtehető.
A pálya 21 hófedte hegyen megy át és 14 nagyobb folyón halad majd keresztül.